Prowadzenie skutecznych akcji marketingowo-promocyjnych wymaga sięgania po rozwiązania, które pomogą w zbudowaniu świadomości istnienia danej marki i jej wyrobów lub usług, a także zainteresowaniu potencjalnych nabywców ofertą konkretnej firmy oraz skłonieniu ich do dokonania zakupu. W tym celu wykorzystywane są różnego typu materiały reklamowe, a zwłaszcza tzw. POS, np. popularne stendy kartonowe. Przekonajmy się, co wyróżnia materiały POS i sprawdźmy, jakie są ich rodzaje.
Reklama POS (Point of Sale) to różne nośniki reklamowe stosowane w miejscach prowadzenia sprzedaży np. w sklepach lub punktach usługowych. Zadaniem elementów zaliczanych do tej kategorii jest oddziaływanie na klienta podczas dokonywania wyboru produktu. Mają one zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na konkretny produkt albo markę, a także przypominać, że warto dołożyć do swych zakupów jeszcze jeden wyrób. Reklama POS może wskazywać na produkt, prowadzić kupującego w miejsce, gdzie jest on wyeksponowany, a także rozbudzać emocje, skłaniając tym samym do zakupów pod wpływem impulsu.
Wśród elementów zaliczanych do POS znajduje się wiele rozmaitych wyrobów. Dużą popularnością cieszą się klasyczne standy, które są sporych rozmiarów stojakami informującymi o dostępności kupienia danej rzeczy, a także pokazującymi ją klientowi a niekiedy również pełniącymi funkcję mobilnego regału, gdzie wyłożono konkretny wyrób. Chętnie używane są też m.in. tzw. woblery, czyli przyklejane elastyczne elementy zawierające logo lub slogan reklamowy, które rozmieszcza się na pólkach, między produktami albo przy kasie. Wykorzystywane są też tzw. hangery, czyli reklamy zwisające nad przejściami w sklepie. Stosuje się też displaye na ladę, słupy kartonowe czy różnego typu potykacze.