Opakowania kartonowe pozwalają nie tylko ochronić produkt przed zniszczeniem, czy też zabrudzeniem, ale też zwiększyć widoczność danej marki, utrzymać porządek w magazynie. Nadruki można na nich wykonywać zarówno seryjnie, jak i na pojedynczych opakowaniach, bez względu na ich wymiary. Jakie metody nadruku można stosować na kartonach?
Reklama jest dźwignią handlu. W przypadku praktycznie każdej branży znakowanie wytwarzanego asortymentu ma na celu zapoznać jak największą liczbę osób z daną marką. Z tego tytułu niemal każdy karton w obiegu zawiera, choć nazwę lub logotyp firmy. Działanie te mają zwiększyć rozpoznawalność wizualną marki. Na kartonach stosuje się różne metody znakowania. Jednym z nich jest druk fleksograficzny oparty na wypukłych matrycach i może być użyty czy to na klasycznym kartonie, czy też tekturze falistej. Kluczową sprawą w wykonywaniu druku na opakowaniach z papieru jest dobranie koloru, rodzaju danych, jakie będą umieszczone na opakowaniu, a także ich umiejscowienia. Każda z tych rzeczy bowiem wpłynie na reakcję potencjalnego klienta i albo skłoni, albo nie do dokonania zakupu.
Biorąc pod uwagę fakt, iż kartony używane są w różnych branżach, a same produkty podatne są na różnego rodzaju uszkodzenia, dobrym sposobem na zabezpieczenie wytwarzanych w danej firmie towarów jest foliowanie termiczne, zwane też laminowaniem folią polipropylenową, poliestrową czy też nylonową. Specjalnym rodzajem tego sposobu znakowania jest tłoczenie na gorąco folią srebrną lub złotą (hot-stamping) wspomniane tłoczenie wypukłe lub wklęsłe, jak również alfabet Braille’a.
Kaszerowanie tektury falistej może dotyczyć zarówno standardowych kartonów, jak i większych form opakowaniowych. Laminowanie można wykonać również do blistrów, kartonowych standów reklamowych, czy też regałów z kartonu. Laminowanie wykonane przy użyciu najnowszych technik produkcji i znakowania podnosi walory estetyczne każdego asortymentu z kartonu.