Karton. Chyba każdy z nas wie czym on jest. Właściwie można powiedzieć, że każdy z nas spotyka ten produkt codziennie, w takiej czy innej formie. I bardzo dobrze, bo karton to materiał praktyczny i dużo bardziej ekologiczny niż plastik, który to w pewnym momencie trochę wyparł karton i papier z użytku. Na szczęście to się zmienia i znowu wyroby kartonowe wracają do użytku. Co ciekawe, mają one naprawdę szeroki wachlarz zastosowania i mogą być używane w wielu branżach, często takich, o jakich w ogóle nie myślimy mówiąc o wyrobach z kartonu. Dzisiaj właśnie chcemy przez chwilę zająć się taką branżą i pokazać, jakie szerokie może być zastosowanie wyrobów kartonowych w reklamie.
Wspomnieliśmy na początku, że karton zna każdy. Innymi słowy, większość z nas wie jak wygląda karton i potrafi go bezbłędnie rozpoznać. Jednak jak go zdefiniować? Otóż definicja kartonu mówi, że jest to wyrób papierniczy o gramaturze od 160 g/m² do 315 g/m², który wykorzystywany jest do produkcji różnego rodzaju wyrobów. Tu od razu warto wyjaśnić czym jest owa “gramatura,” o której często w kontekście różnych materiałów można usłyszeć. Otóż, gramatura to określenie masy, czyli ciężaru, jednego metra kwadratowego konkretnego wyrobu wyrażona w gramach. Zatem przekładając to wszystko na pojęcia papiernicze, to o kartonie możemy mówić wtedy, gdy metr kwadratowy masy papierniczej wykorzystywanej do jego produkcji będzie ważył między 160 a 315 gram.
Nie będzie przesady w tym, jeśli powiemy, że wyroby kartonowe są wręcz stworzone do tego, aby wykorzystywać je w reklamie i jej różnych formach. Wyroby takie są lekkie, ale relatywnie wytrzymałe i zachowujące sztywność. Można je łatwo docinać, kształtować a nawet wykonywać już w odpowiednich wymiarach czy kształtach dostosowanych do konkretnego użycia. Do tego łatwo je malować, kleić coś do nich, a nawet bez problemu można na nich drukować. A tak naprawdę to tylko kilka cech, które powodują, że wyroby kartonowe są naprawdę idealnym rozwiązaniem do zastosowania przy różnej formie reklamy. Jednak czy możemy podać jakieś konkretne przykłady zastosowania takich produktów w reklamie właśnie? Ależ oczywiście!
Standy zna chyba każdy. Mogą one mieć różnego rodzaju wysokość, czyli sprawdzą się i jako te ustawiane na podłodze, jak i mniejsze standy do postawienia na biurko. Nie ma również problemu z zamówieniem wiszących ich odpowiedników z kartonu. Czasem nie zwracamy na to uwagi, ale takie reklamowe standy z kartonu spotkać możemy właściwie w każdym kinie, salonach AGD RTV czy w placówkach usług finansowych. Po umieszczeniu na takim stadzie odpowiedniego nadruku, jest to niezastąpiony element używany w reklamie.
To kolejny element reklamowy, który pełni również rolę kartonowego mebla. Takie elementy można spotkać w marketach spożywczych i ogólnie w sklepach z produktami tego typu. Stają się też bardzo popularne w placówkach handlowych z zabawkami, ponieważ ze względu na, na przykład, małą wagę “pluszaków”, często możemy właśnie je spotkać na takich regałach. Ogólnie zastosowanie takich kartonowych regałów staje się coraz popularniejsze i jest naprawdę świetną formą reklamy.
To chyba najbardziej oczywiste zastosowanie kartonu. Pudełka, które z niego są wykonywane służą jednak nie tylko do samego pakowania czegoś, na przykład butów. Takie pudełka mogą być również świetnym sposobem na łączenie różnych produktów w zestawy prezentowe albo pełnić rolę tacek czy skrzynek, często zresztą spotykanych w supermarketach. Jednak pamiętajmy, że takie kartonowe opakowanie to jedno z najlepszych elementów reklamowych. Oklejone pudełko albo takie z firmowym nadrukiem staje się niezastąpionym sposobem reklamowania produktu, ale także całej marki.
To tylko kilka przykładów zastosowania produktów kartonowych w reklamie. Warto przeanalizować potrzeby swojej firmy pod tym kątem i wybrać odpowiednie zastosowanie reklamowe produktów kartonowych.